Acma

Istanbula gitmeme 2 haftadan az kaldi. Bana hala aylar var gibi gelsede gercekten ciddi ciddi az kalmis! Havalar bu hafta isinacakmis, bu cok sevindirici bir haber. Insallah biz gittigimizde de guzel olur havalar. Cok ozluyorum Turkiye'yi. Vatanimi milletimi!:) Ne bileyim, oralar cok farkli. Isin ilginc yani ise, burada oldugum zaman oralari cok ozlemem. Orada oldugum zaman buralari cok ozlemem.

Hayat Istanbul'da ve burada o kadar farkli ki... Oranin havasi, suyu, tasi, topragi artik daha ne varsa burada yok. Orada da buranin duzeni, rahatligi yok. Rahatlik derken, mesela trafik. Istanbulda artik midem bulanir egzoz kokusundan. O karmasik trafigi, ne kural var ne birsey. Burada o dert yok, herkes kendi seridinde gider, gerektigi gibi trafik isiklarinda bekler vs. Herneyse, soylemek istedigim o mide bulantisini bile ozluyorum bazen! Ama orada oldugum zaman trafige lanet ediyorum:)

Neyse lafi fazla uzattim.

Bugun sizlerle acma tarifi paylasacagim. Bu kadar az malzeme ile bu kadar guzel acma ortaya cikmasi cok
ilginc. Bu acmayi iki kez yaptim ve her iki kez de cok basarili bir sonuc aldim. Sahsen ben acmayi zeytinle cok severim. Yanina da guzel demlenmis cay.... bak gece vakti canim cekti, olacak is degil:)



Malzeme:
-360 gram un (3 su bardagi)
-45 ml sivi yag (1/4 su bardagi)
-1 corba kasigi seker
-1 tatli kasigi tuz
-20 gram yas maya
-170 ml su (1 su bardagi)

Yapilisi:

-Un haric butun malzemeleri karistirin. Maya eridikten sonra unu ekleyip yumusak bir hamur elde edin.

-Hamuru yarim saat oda sicakliginda ustunu kapatip bekletin.

-9 esit parcalara bolup ustlerine 1 tatli kasigi kadar tereyag koyun.

-Ellerinizle hamurunu inceltin. Hamurun kenalarini parmaklarinizla cekistirin. Hamur 3-4 mm kalinligina geldiginde rulo yapip iki ucunu birlestirin.

-Acmalari firin tepsisine dizin ve 45 dakika mayalanmasini saglayin.

-Acmalarin ustune firca yardimi ile yumurta sarisi surun ve onceden 180C isitilmis firinda ustu kizarana kadar pisirin.

*Bu tarif 40firinekmek.com adresinden alinmistir.

Yorumlar

  1. Ay ne güzel senin adina cok sevindim istanbula gitmen...
    Istanbul bir bambaska ya, bizden de cok cok selam söylersin istanbula;)))

    Acma cok lezzi görünüyor canim,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Selmacığım Allah kavuştursun şimdi o iki hafta geçmek bilmez açmada nefis görünüyor eline sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. rabbim sabır versin vakit geçmez şimdi...ama sayılı gün çabuk geçermiş....

    ellerine sağlık açma nefissssssss

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.... Canim arkadasim, Istanbul ile ilgili düsüncelerine tamamiyle katiliyorum bir Istanbul`lu olarak... Memleketime ben de gidemedim gecen yazdan beri... 15 Temmuz da kismetse... Ama Istanbul`um tam da anlattigin gibi... Ben de bazen Yesilköy`de alandan ciktigimda havayi söyle bir kokluyorum ve "ohhh mis gibi ekzos kokuyor memleketim havasi" diyorum.... Ayyyyyy cok özledim... Sana iyi yolculuklar ve güzel bir tatil diliyor, acma icin de ellerine saglik diyorum.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. cik cik cik ya yapilirmi bu diyet insanina:)hayirli yolculuklar olsun bizede 1 bucuk ay kaldi:)

    YanıtlaSil
  7. canımm senin için çok seviniyorumm:)) inşallah hayal ettiğinden çok daha güzel anlar yaşarsız istanbulda...
    açmalarında nefiss:))

    YanıtlaSil
  8. Özlem böyle birşey işte,o rezil trafiği bile özlüyor insan bulamadığında demek ;)
    az kalmış kavuşmana ama :)
    açmaysa nefis görünüyor,zeytinle ve çayla ne güzel yerdim olsaydı :)
    ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  9. Açmayı zeytinle kim sevmez ki :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. şekerim geldiğinde haber ver bir kahve içeriz belki fırsat olursa.. tarif süper eline sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Çok az kalmış memlekete kavuşmana.
    Açma nefis ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. 4 gözle bekliyorum seni;) Açmayı bende zeytinli severim o yoksa sade olmalı. deneyeceğim . eline sağlık

    YanıtlaSil
  13. Süper güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  14. Selmacığım ellerine sağlık, harika görünüyor. bu arada insan nerede yaşıyorsa orası onun vatanı oluyor biraz aslında, nereye gitse de orayı özlüyor. hayırlısı ile gel ve tatilini yap inşallah. sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Harika bir acma olmus,yillar önce denemistim ve aradigim lezzeti bulamamistim.Eline saglik canim,bir tane bende isterim cayimin yanina:)

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  16. Canım şimdiden kazasız belasız sağlıcakla gelin dileklerini iletiyorum sizlere.
    Hayırlı yolculuklar canım...
    Bu arada tarifin süper canım. özllikle kompozisyon...
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Selma...TR ile ilgili ayni duygulari hissediyoruz. Bende buradayken orayi özlüyorum, oradayken de burayi.Belki orada kendi evimiz olsa burayi pek özlemezmisiz gibi geliyor.Burada medeniyet var ama baksana günese bile hasret kaldik...senin adina cok sevindim. BIzim icin de havasini derin derin kokla ve vapurda mutlaka bir cay ic...acma harika, ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  18. bu açma benim gözümü gönlümü acayip açtı yani:))))
    ellerine sağlık canımmm
    öpüyorummmm

    YanıtlaSil
  19. İstnbul bugün çok sıcaktı, alışveriş için çıktık ama klima bile az geldi :) Daha önümüzde ne sıcak günler var halbuki..
    Açmayı çocukluğumdan beri bende çok severim zeytinliside epey güzel olur. Benimde hazırladığım pastane açmam var bir tane tavsiye ederim....
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Canım harika görünüyor tıpkı pastane açmasına benzemiş, çörekotuda olsaymış..:)

    ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Canım ya çok az kalmış,günler geçmez şimdi... güle güle gidin gelin inşallah...
    Açma nefis olmuş,çayla pek şahane olur;))
    Ellerine sağlık..

    Kocaman Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Ah canım çok sevindim geliyorsun :) gerçi ben İstanbulda değilim ne diye sevindim ki? ama olsun tahmin edebiliyorum nasıl özlediğini, yolun Fethiye'ye düşerse beklerim.

    sevgiler

    not: açmayı unuttum bak, çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Allah kavuştursun ,açma da nefis olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  24. Arkadaslar bu guzel ve degerli yorumlariniz icin cok tesekkur ediyorum.

    YanıtlaSil
  25. BLOĞUMA HOŞ GELDİNİZ SEVGİLER
    HERŞEY ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR SÜPER...

    YanıtlaSil
  26. nefis görünüyor...ellerine sağlık istanbula boş gelmezsin artık:))) öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  27. açma hem kolay hem de lezzetli gözüküyor, en kısa zamanda denemeliyim. bu arada buralara gelişiniz için ''hayırlı yolculuklar''...

    YanıtlaSil
  28. Canım özlem arada olması gerekiyor gerçekten....

    Heryerin ayrı bir güzelliği var maalesef birşeylere hasret yaşamak zorundayız hep...

    Ellerine sağlık açma nefis gözüküyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi